Mechaninių pavarų dėžių remontas

Pavarų dėžių remontas – vienas iš aktualiausių klausimų, iškylantis vairuotojams susidūrusiems su pavarų dėžių (greičių dėžių) defektais. Dažniausia kylanti dilema – remontuoti esamą ar keisti į panaudotą pavarų (greičių) dėžę? Įsivertinę esamą defektą ir sudarę darbų/detalių sąmatą, mūsų serviso meistrai gali pagelbėti abiem atvejais. Pasiūlysime remontuoti esamą mechaninę pavarų (greičių) dėžę, rinktis iš plataus mūsų dėvėtų pavarų dėžių asortimento, taip pat galėsite dėvėtą pavarų dėžę susirasti ir patys. Tiesa, egzistuoja tam tikri modeliai, kuriuos remontuoti tikrai verta ir žymiai labiau apsimoka. Nes gerų naudotų pavarų dėžių, rasti nepaprastai sunku, o ir kainos pasikandžioja.

Pavarų dėžių remontas

Nepaisant to, yra ir tam tikrų automobilių markių, kurių pavarų dėžės genda labai retai, todėl nustačius gedimo priežastį, galima drąsiai ieškotis panaudotos pavarų (greičių) dėžės. Nepaslaptis, jog dirbdami jau beveik 30 metų  mūsų meistrai sukaupė nepaprastai didelę patirtį diagnozuojant ir remontuojant įvairių markių mechanines (taip pat ir pusiau automatines) pavarų (greičių) dėžes. Todėl savo klientams visuomet pasiūlysime jiems naudingiausią sprendimą, taupydami jų pinigus, laiką ir be abejonės, užtikrindami aukščiausią darbų kokybę.

Dažniausiai pasitaikantys gedimai:

  • Sudyla pavarų (greičių) dėžės sinchronai;
  • Pavarų (greičių) dėžė ūžia ( susidėvi dantračiai, dėl tepalo stokos arba pavarų dėžės guoliai dėl didelio kilometražo);
  • Tepalo trūkumas;
  • Pavarų neįsijungimas (pasitaiko dėl blogos sankabos (ypač aktualu dyzeliniams varikliams), kuri taip pat sugadina sinchronizatorių, taip neleisdama įsijungti pavarai;
  • Pavaros išmetimas (iš pradžių sudyla sinchronizatorius, jo nepakeitus toliau dyla dantratis su mova. Dantratis į movą trinasi, nudaužo dantračio dantukus, kol galiausiai jų nelieka ir tuomet išmetama pavara).

Pavarų dėžės veikimo principas

Pavarų dėžės sandaraKiekvienas automobilio variklis turi apsisukimų per min. limitą, kuriuos viršyjęs ilgainiui neatlaikytų veikiamos jėgos ir sugestų. Tačiau šiuolaikinių automobilių variklių darbas yra elektroniškai kontroliuojamas ir ribojamas. Trumpiau išsireiškus, kai variklis pasiekia tam tikrą sūkių limitą, įsijungia ribotuvas ir variklio sūkiai daugiau nebedidėja. Nepaisant to, pabandykite įsivaizduoti, kaip reikėtų važinėti, jeigu automobilis turėtų vos vieną pavarą? Sunkiai būtų galima pasiekti 60 – 80 km/h greitį, o automobilio variklis ilgai neatlaikytų, jei jam nuolatos reikėtų dirbti didžiausiais sūkiais. Dėl to buvo sukurta pavarų (greičių) dėžė, kuri leidžia tolygiai važiuoti, pasirinkti pageidautiną greitį, keičiant pavaras, ir kartu užtinkrinti optimalų variklio darbą. Žinoma, naujausiuose automobiliuose jau montuojamos ir variacinės dėžės, kurios galima sakyti turi vieną pavarą, bet veikia visiškai kitu principu.

Įprasta, mechaninė pavarų (greičių) dėžė susideda iš daugybės krumpliaračių. Pavarų (greičių) dėžę su varikliu sujungia sankaba. Kiekvienas automobilis, naudojantis paprastą sankabą, turi ir sinchronizatorių. Sinchronizatorius padeda suderinti žiedo ir krumpliaračio sukimosi dažnį. Ši detalė leidžia užtikrinti sklandų pavarų perjungimą. Įprastinė mechaninė pavarų dėžė dažniausiai vadinama H tipo. Toks pavadinimas kilo nuo pavarų svirties judėjimo trajektorijos.

Įeinamasis krumpliaratis sukasi tiek pat kartų, kiek ir variklio velenas, o išeinamasis sukasi pagal konkrečios pavaros santykį. Sujungimo procesas nesudėtingas – žiedas visada sukasi kartu su varomuoju velenu, o dantukai, esantys žiedo šonuose, prijungia krumpliaračius prie šio veleno. Kai žiedas nėra sujungtas su krumpliaračiais ir jie sukasi laisvai, sakoma, jog įjungta laisva pavara, dažniausiai žymima ženklu N (nuo angl. žodžio „Neutral“).

Neteisingai perjungiant pavarą girdimas girgždesys todėl, kad bandant sujungti dviejų kupliaračių dantukus, kurių sukimosi dažnis stipriai skiriasi, atsiranda trintis.

Atbulinės pavaros (reverse) įjungimo principas yra analogiškas. Papraščiausiai žiedas perjungiamas prie pavaros, su dviem krumpliaračiais, kurie sukasi priešinga kryptimi. Tokiu būdu automobilio ratai priverčiami suktis atgal.